A vállalkozási és bérügyintéző OKJ-s tanfolyamokról kikerült személyek nagyon hasznosak lesznek a különböző vállalkozások számára, hiszen ők fogják ellátni a különféle munkaügyi feladatokat, a pénzügyi-számviteli feladatokat, a szoftverek kezelését, valamint részt vesznek a vállalkozások létesítésében, működésében, adminisztratív munkkákban, illetve a vállalkozás finanszírozási feladatait is ellátják. Ez az OKJ-s képzés tehát leginkább azok számára ajánlott, akik a vállalatoknál, ksiebb-nagyobb cégeknél szeretnének elhelyezkedni könyvelőként vagy pénzügyi ügyintézőként.
Az OKJ-s képzéseken igen sokféle tudást el lehet sajátítani, a hallgatók többek között például megtanulják, hogy miként lehet használni az információtechnológiai és irodai programcsomagokat, de az OKJ-s képzés alatt fokozoatosan egyre jobban átlátják a kis-és középvállalkozások (kkv.) működtetéséhez szükséges gazdasági folyamatokat átlátását, és a kapcsolódó adminisztratív feladatokat ellátását, (bérszámfejtést, adó- és járulék-nyilvántartást, TB, stb.), illetve a munkaügyi nyilvántartási rendszereket, a bérekkel kapcsolatos adminisztrációk kezelését, vezetését.
Az OKJ-s szakemberek fő feladatai közé tartozik a gépi vagy kézi könyvelés, az adózási feladatok ellátása, a gépírás, az üzleti kommunikáció megvalósítása. Ezenfelül a vállalkozási és bérügyintéző pénzügyi-, és adónyilvántartások vezetését és a határidőkhöz kötött kötelezettségek teljesítését végzi, közreműködik a vállalkozásfinanszírozási feladatokban, ellátja a beruházás-, felújítás-, pályázat- és feladatfinanszírozási feladatokat, illetve a pénzügyi és gazdasági folyamatokhoz kapcsolódó analitikus nyilvántartásokat vezeti, kezeli.